O seară a recordurilor și a surprizelor, cea mai mare dintre ele fiind păstrată pentru sfârșit
Dacă premiile pentru scenarii nu au avut concurență – Spotlight și The Big Short fiind favoriți fără prea mare competiție – Alicia Vikander, și ea favorită, nu ratează premiul pentru cea mai bună actriță secundară.
Primul record al serii a venit de la Emmanuel „Chivo” Lubezki care a devenit primul director de imagine cu trei statuete consecutive în palmares.
Al doilea record îl adjudecă cel mai apreciat film din 2015, Mad Max: Fury Road care, cu 6 victorii, îl ajunge pe Star Wars (1977) la cele mai multe premii exceptând „Cel mai bun regizor” sau „Cel mai bun film”.
Prima mare surpriza a galei „Oscar” cu numarul 88 vine la categoria „Efecte vizuale”, unde pariurile erau împarțite între Mad Max: Fury Road, The Revenant și Star Wars: The Force Awakens. Iată că filmul indie a triumfat.
Inside Out și Son of Saul câștigă bine-meritatele dar și mult-așteptatele premii în categoriile „Cea mai bună animație” și „Cel mai bun film străin”.
A doua mare surpriza ne-o aduce Mark Rylance care reușește să devină „Cel mai bun actor secundar” al anului pentru rolul spionului rus Rudolph Abel din Bridge of Spies. Chiar dacă Sylvester Stallone era favorit, nu putem ignora interpretarea calculată a lui Rylance.
Writing’s on the Wall reușește să fure Oscarul de la Till It Happens to You, o piesă interpretată memorabil de Lady Gaga. Cumva… era de așteptat, melodia Bond trebuia să câștige, indiferent de calitate, nu :D?
Pentru „Cea mai bună coloană sonoră”, italianul Ennio Morricone primește, în sfârșit, statueta, după mulți ani de compoziții care au marcat cinematografia mondială.
Asa cum era de așteptat, Inarritu ia al doilea Oscar consecutiv pentru regie, performanță atinsă numai de alti doi regizori din istorie: John Ford si Joseph L. Mankiewicz.
Ultimele trei categorii pareau previzibile. Brie Larson era sigură de caștig pentru „Cea mai bună actriță”.
În același timp, „tot Internetul” aștepta ca Leonardo DiCaprio să câștige primul Oscar, deși unele voci încă sperau ca „aurul” să meargă la Michael Fassbender, pentru un rol pe care îl putem considera superior.
Până aici, o seară obișnuită. Premii previzibile, câteva surprize… Și premiul pentru „Cel mai bun film” merge la…
The Revenant? Favoritul serii, cu premiile pentru „Cel mai bun regizor” și „Cel mai bun actor”? Greșit.
Mad Max: Fury Road? Cu cele mai multe premii de anul acesta? Ei bine… nu.
The Big Short? Până la urmă, a luat PGA pentru cel mai bun film și suficienți specialiști îl aveau ca favorit. Din nou răspuns greșit.
https://www.youtube.com/watch?v=4GyA9Zb198g
Premiul cel mare merge la… Spotlight.
Spotlight?
Oare a citit corect Morgan Freeman?
Se pare ca da.
„Cel mai bun film” in 2016 este.. Spotlight.
Cea mai mare surpriză, pe care aproape nimeni nu o vedea venind, Spotlight primește trofeul cel mare. Îl merită?
Statistic vorbind, în aproape toate cazurile, „Cel mai bun film” primește, de asemenea, cel puțin alte doua premii Oscar.
Spotlight a primit numai „Best Original Screenplay”. Din 1952 nu s-a mai repetat un astfel de „fenomen” (The Greatest Show on Earth).
Dar, asa cum am mentionat mai devreme, este o seara a recordurilor (un alt record al lui Spotlight: Michael Keaton este al cincilea actor în istorie care apare consecutiv în două filme premiate cu “Best Picture”).
Mad Max: Fury Road are în vitrină la fel de multe premii câte au ceilalți trei candidați principali… la un loc (The Big Short, The Revenant și Spotlight), cu un total de șase premii.
Cu toate acestea, un film numit “Cel mai bun film” ar trebui să exceleze la mai mult decât scenariu. Dacă alte filme au fost mai bune în cam toate categoriile, cum poate Spotlight să fie… „cel mai bun film„?
Cel mai bun film… la ce ?!? Pentru ca știm deja cine este cel mai bun film la imagine, la efecte speciale, la costume, la machiaj, la sunet, la regie și la jocul actorilor. Spotlight nu este.
După ce The Big Short ne-a arătat cât de bolnavă poate fi economia celui mai dezvoltat stat de pe planetă și cum poate boala unui continent să se răspăndească în întreaga lume civilizată, ce putem crede despre sistemul utilizat la număratoarea voturilor în Academia Americană de Film?